Tuesday 26 July 2016

Mücver



2 büyük boy kabak
Taze soğan  
Yarım demet dereotu
1 çorba kaşığı zeytinyağı
5-6 çorba kaşığı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
2 yumurta
Tuz, karabiber, kırmızı pul biber


Aslında hep tüm bunları bunları karıştırıp bir santim kalınlığında tek bir parça halinde fırının kendi tepsisine yağlı kağıt sererek 170 derecelik fırında yarım saat kadar pişiriyordum ve bu tarif eski blogumuzda da vardı. Bu sefer neo-granit tavada sıfır yağla böyle ufak parçalar halinde kızarttım. Bir şekilde yapışmadı da, oldu. 

Bunun üzerine Tuğba'nın falafele yaptığı sostan hazırladım: yoğurt, limon suyu, tahin, bu defa sarımsak koymadım. Sonra bir esinle bunları üst üste dizip üzerine yoğurtlu sos, tekrar biraz daha tahin, Denizbey'in İsrail'den aldığı zahter ve nane yaprağı koydum. Kendi mücver tarifinizle de olur elbet ama şık sunumsa şık sunum, lezzetse lezzet.

Mücveri bu defa duble malzemeyle (4 kabak ve saire) yaptığım için kalanları yarın gemici böreği gibi balla ve peynirli-hardallı sandviç yaparak yemeyi planlıyorum.  

1 comment:

  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    ReplyDelete