Friday 3 June 2016

Sangria

İşte epeydir denk gelip de veremediğimiz ijki tariflerimiz. Haziran gelmiş, havalar ısınmış, sangriasız olur mu hiç? Eski Obur Sincap'ta da birkaç sangria tarifi vermiştik ama ben bu yaz yeni bulduğum bu tarifle sangria yapacağım.


1 litrelik Dikmen. Çünkü ucuz, çünkü bu işe çok uygun, çünkü zaten kendi başına sofra şarabı olarak da iyi. 2 portakalın suyu. 1 litre soda. (Club soda. Sparkling water. Akmina. Öyle bir şey. Ben sodayı evde SodaLife makineyle suya gaz basarak yapıyorum.) 1 cup brendi. 330 ml küçük tenekede Fruko ya da Sprite.


Yemekte yine oluyor da, içecekte lime yerine limon olmuyor. Ama burada limonlar süs, sıkmadım bile. Sırf hacim versin diye ekledim. Böyleyken zaten pahalı lime'ları bu işe harcamaya gerek yok. Şeftali koymuştum ama bundan sonra şeftali, çilek, mürdüm eriği gibi yumuşak meyveleri koymamaya karar verdim. Ha, belki seveni sever de, ben sevmediğimi fark ettim. Benim için elma, varsa armut kafi.

Dilerseniz tatlar biraz otursun diye 2-3 saat önceden hazırlayabilirsiniz ama o zaman sodayı ve gazozu sangriayı servis edeceğiniz vakit ekleyin ki gazı kaçmasın. Ben o gazlı tadı seviyorum. Buz da ekleyin.


Böylece kışın Esse'den aldığım bu sebili nihayet kullanabildim. Yandakiler de yumurta salatalı kanepeler. Onların da tarifini başka bir postta vereceğim. 

No comments:

Post a Comment