Thursday 2 June 2016

Ortaya Karışık

İşte bir takım denemeler, efem. İlki tatlı patates. Ahmet daha önce yediğimizi söylese de, ben hatırlamıyordum. Sevmezsem diye araya normal patates de karıştırdım. Tatlı patates için yorumum sanki plantain ile yapılan tarifleri mutlaka muz ile de yapalım kastırmacası gibi. Ha, yine de yedim mi? Yedim. Neticede bugüne dek neyi yememişim? Ama bu filmin devamını çekmem. Tarife şuradan ulaşabilirsiniz. Bu tarifi anam babam işi düz patatesle kullanırım.   


Fırın yemeği! Güneşte kurutulmuş domatesli tavuk. Buyurun, tarif burada. Kısmetse artık başka bir gün sağlıklı oluruz diye yanına hemen bastım beyaz pilavı. Çok güzel bir yemekti. Tarifte şu gibi değişiklikler yaptım; ölçülerde kafama göre takıldım. Hindistan cevizi sütü midemi bulandırdığı için onun yerine krema koydum. Tariftekinin aksine yağ içindeki domatesleri yıkayıp kullandım çünkü güneşte kurutulmuş domateslerin kuru olanlarını pek sevmiyorum. Sarı soğan dediği şey ise bizim her yemeğe kullandığımız soğanmış meğer.


Güzel, sağlıklı bir sabah kahvaltısı. Yulaflı-çavdarlı Alman ekmeğinin üzerine beyaz peynir, avokado, keten tohumu. Bunu geçenlerde beslenme uzmanı Ceren Yavuz'un Instagram hesabında görmüştüm, hemen denedim. Avokadolu, bir de sütlaçlı kahvaltılar beni inanılmaz mutlu ediyor. 


Pinterest'de görmüştüm; sağlıklı atıştırmalık. Muz dilimlerinin arasında fıstık ezmesi var. Sonra biraz buzdolabında bekletiyoruz. Ben şaşırıp buzluğa attım, sonra biraz çözülsün diye sabredemeyip takır tukur yedim. Bunlara hele bir de böyle oyuncaklı kürdan falan batırılırsa çoluğun çocuğun da hoşuna gider diye düşündüm. Ayrıca fotoğrafta size muzlu kompozisyon da yaptım, klimakterik meyveyi-sebzeyi bir arada resimledim, beğendiniz mi? Muzlu kurulama bezi H&M Home. İlk defa Ikea'nın süper ucuz kurulama bezleri dışında bir şey aldım; hem gayet emici, hem de kesinlikle çok daha hızlı kuruyor. Sırf muzlu ve muz da benim en sevdiğim meyve diye aldığım bu kurulama bezinden performans açısından çok memnun kaldım ve sonra yine muzlusundan birkaç tane daha aldım. 13 lirayken indirimde 5 lira olmuş zaten. Ayrıca Ahmet'in bunları fanfinifon görüp her dökülen şeyi (kağıt havlu yerine) Ikea bezlerle yaptığı gibi bunlarla silmediğini de fark ettim. Allahım, artık susmak istiyorum, bir insan kurulama bezi hakkında ne kadar konuşabilir? Acıklı bir tabloya şahit oldunuz, sayın seyirciler.  


Avokadolu-nohutlu salata. Avokado benim canım, nohut en sevdiğim bakliyat, e içinde beyaz peynir de var. Tabii ki muhteşemdi. Tarif şuradan. Konserve bakliyat hiç kullanmam, bu tarifte de kullanmadım. Evde lime olmasa elbet limonla yapardım ama vardı ve lime koydum. Lime benim için Brezilya'daki otel odasının mutfağı demek. Brezilya'da limon olmadığı için başta salatadan çorbaya her şeye lime sıkmayı garipsemiştim. Bari ben de yakında Brezilya'da market alışverişi yazımı koyayım.  


4 comments:

  1. Ben tatli patatesi zaman zaman buhar sepetinde de pisiriyorum. Bazen de birkac dis sarimsak ve yeni takintim zahter ile firin torbasinda pisiriyorum, ya da kumpir gibi de yiyoruz. Her sekilde de bizde gideri var.

    Kurumus domatesin cemensi olan tadini uzun denemelerden sonra sevemedigimi kabul edince artik denemeyi biraktim ben. Bunda da o tad var miydi?


    ReplyDelete
    Replies
    1. I love zahter. Kurumuş domates seviyorum ben, bilemedim, Deniz Bey. Belki sana gelmez o yemek.

      Delete
  2. Bir zamanlar Obur Sincap'ta domatesli falan bir nohut salatası tarifi vardı, çok güzel oluyordu bir dönem takmıştım. Şimdi arıyorum ama bulamıyorum Mügebey imdat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben bu yorumu şimdi gördüm, pardon. Hangi salata olduğunu anladım sanırım, bir bakayım. Bulursam arayı açmadan yapar, yazarım. :)

      Delete