Wednesday 13 January 2016

Çorba Challenge: 12 Ay 12 Çorba: Yayla Çorbası

Bu çorba serisinin ilk yazısına bir girizgah yapayım. Çorbaya bayılıyorum ama çorba yapamıyorum. Çorbalarımı kendim bile içemem, defalarca çorba döktüm. Mesela tavuk suyuna şehriyeli çorba korkulu rüyam; onu hiç beceremiyorum. O yüzden her gittiğim yerde yarım bile olsa mutlaka çorba içerim, eve bol bol çorba söylerim. Hayallerimde hep bir esnaf lokantasına bulaşıkçı girip aşçıdan çorbanın sırlarını aşırmak ya da doğrudan aşçıyı kaçırmak var çünkü esnaf lokantalarının mercimeği, ezo gelini ile kim rekabet edebilir?

Daha realist bir yaklaşım olarak, iyi çorba yapmaya çalışmak da bir seçenek tabii. Dolayısıyla kendime bir hedef belirledim; bu yıl çorba yapmayı öğreneceğim. Maalesef bildiğin mutfak sanatlarına giriş. Ocak ayının çorbası yayla çorbası oldu ve o kadar hayıflanmama rağmen, bugün ilk kez yaptığım yayla çorbası ile şimdilik en azından yayla çorbasında zirveyi yakaladığıma inanmak istiyorum. Meğer çok kolaymış. Ben çorbayı falafel için haşladığım nohunun suyu ile karışık yaptım ve çorbaya bu nohutlardan ayırdığım bir kase kadar nohudu da ekledim. Bu çorbanın soğuk ayran aşından farkı ne bilmiyorum ve tereyağı ile naneyi niye kızdırıyoruz, bunun mantığını anlayamıyorum. Oysa tereyağını ve naneyi ayrı ayrı, yağı yakmadan eklesek daha iyi olmaz mı? (Bu çorbayı ikinci pişirişimde aynen öyle yaptım ve büyük bir fark göremedim.)

Evet, kim bilir niye. Neyse, şimdi bu tarifi aslında sizden çok, benim elimin altında dursun diye kayıt altına alıyoruz: 

Blogumuz fotoğraf olayında hiçbir zaman iddialı değildi; bunu biliyorsunuz.
Nohutlara da sanki, "Nohutlar siz sağa," demişim.  

1 çay bardağı pirinci 3 su bardağı suda yumuşayana kadar haşla.
1,5 su bardağı yoğurdu çırptıktan sonra yoğurda bir yumurtanın sarısını ve 1 çorba kaşığı un ekle.  
Tencereye 2 bardak su daha ekle.
Yoğurt kesilmesin diye, önce ocakta kaynayan sudan 2-3 kepçeyi bu karışıma ekle, sonra karışımı tencereye dök.
1 çay kaşığı tuz. 1 kase önceden haşlanmış nohut.
2 çorba kaşığı tereyağını küçük bir tavada kızdır, 1 tatlı kaşığı nane ekle.

Naneli yağı çorbaya kat. 

Çorba challenge'da önümüzdeki ay başka bir çorbada buluşmak üzere esen kalın.    

2 comments:

  1. Bak ben yayla corbasi yapmayi annemden birazcik daha farkli ogrenmisim. Biz pirincler pistikten sonra tencereye kucuk bir kasede 1 kasik unu azicik suyla karistirip boza kivaminda bir bulamac yapip once o bulamaci ekliyoruz, ardindan yogurt ve yumurta karisimini ilitarak ekliyoruz.

    Bir de anneannem yayla corbasinin uzerine salcayi az tereyaginda pisirerek kirmizi bir sos yapar, o da cok lezzetli olurdu.

    ReplyDelete
  2. Aman hocam, bir şekil becermişim, kafamı hiç karıştırma bence. Kırmızı sosu deneyeceğim ama. :D

    ReplyDelete