Monday 11 January 2016

Kuzupop, Hintli Cacık ve Fırında Tatlı Patates

Geçtiğimiz aylarda bir cuma akşamıydı. İşten yorgun argın geldim, bir önceki gün heyecanla buzluktan çıkardığım kuzu pirzola paketine, bir de yepyeni temizlenmiş (Cuma günleri bizim evde temizlik günü) ocağıma ve aspiratörüme baktım ve ‘yapamayacağım’ dedim. Daha ocak temizleneli üç saat olmadan oraları kuzu yağına bulayamayacaktım. O yorgunlukla ocak yağı hiiiç temizleyemeyecektim. Peki ne yaptım? (Hayır, pizza söylemedim. O kadar değil.)

Bir şişe şarap açtım. Düşündüm. Tembel insan elbette ki yaratıcı da olur.

Fırını en yüksek derecesine getirdim, fırının kendi metal tepsisini de fırının içinde bıraktım ki o da iyice ısınsın.

Genişçe bir kasede bolca tuz, çekilmiş karabiber, tane kimyon, tane rezene, kekik, tutsülenmiş kırmızı toz biber, biraz öğütülmüş kimyon, biraz da garam masalayı karıştırdım. Bu kurutulmuş baharat karışımını kuzularımın iki yanına bol bol serptim.

Fırınım iyice ısınınca, fırın tepsisini dikkatlice fırından çıkardım, kağıt serdim, kuzupoplarımı (kuzu pirzoladan daha sevimli bir isim değil mi sizce de?) üst üste getirmemeye çalışarak dizdim ve sıcak fırında 7 dakika tuttum.  Siz bunu kuzupoplarınızın kalınlığı ve pişmiş et sevme seviyenize göre kendinize göre ayarlayın elbette. Ben az pişmiş et seviyorum.

Bence bu kuzupopları bir sosa bandırarak yemek en iyisi. Son günlerdeki başka bir favorim olan Hint cacığı (Raita) çok güzel gidiyor mesela.

Hint cacığı için salatalığı rendenin kalın yeriyle rendeliyorum.  İnce doğranmış acı yeşil biber,taze kişniş, karabiber, azıcık lime suyu, tuz ve yoğurdu karıştırıyorum, oluyor bitiyor.

Biz bu yemeği yanında basit bir domates salatasıyla yedik, Siz yemeğinizin yanına bir tür karbonhidrat arıyorsanız bence hazır fırını o kadar ısıtmışken önce iki üç tane folyoya sarılmış, üzerine çatalla delikler açılmış tatlı patatesi de fırına atın. Onları da bir tür kumpir gibi yersiniz, içine yoğurtlu sostan gezdirerek, veya sadece tuz ve biber ile.

Kalan şarabı o yağlı yemeğin yanında kadehlerimi yağlı parmak lekesi içinde bırakmak istemediğim için küçük su bardaklarında servis ettim.

Fırın mı? O da bir gün inşallah temizlenecek.

No comments:

Post a Comment