Thursday 3 March 2016

Çaya Çorbaya Chimichurri

Örnek resim: burada rozbif ve fırında kumpir gibi pişmiş
patatesleri Chimichurri ile yemişiz. Güzel de olmuştu hakkaten.
   

Aslında yazıyı bloğumuzun Güney Amerika muhabiri Mügebey yazmalıydı ama bir süredir habire yapıp yediğim bu sosu anlatmadan duramadım.

Tarif yerden yere değişse de, benim kullandığım şu: eşit ölçülerde maydanoz ve kişniş, bir acı biber, bir diş sarımsak, biraz kırmızı veya beyaz şarap sirkesi, tuz, karabiber ve zeytinyağı. Yemyeşil bir sos oluyor. Eksişi çok gelirse kaşığın ucuyla bal, şeker gibi bir şey de konulabilir.

Sonra bu sosu herşeyle birlikte yiyorum. Izgara somon, çupra, et, tavuk (aslında tavuk yemem, bunu örnek olarak söyledim), tatlı patates, brokoli ve daha neler neler. Başlıkta yazdığım gibi bir çayıma katmadığım kaldı.

Yediğime içtiğime dikkat ettiğim, biraz da varyasyon aradığım bugünlerde yemeklerime ekşi, acı ve ferah bir tat veriyor. Chimichurri işten eve gelip çabucak ateşe atılan o sonsuz balık ve etleri Technicolor yapıyor.

3 comments:

  1. Bir sor, Mügebey hiç chimichurri yapmış mı bakalım. Technicolor ifadesine ise bittim.

    ReplyDelete
  2. Peki salata gibi doğruyor muyuz? Rondoda bzztlatıyor muyuz?

    ReplyDelete
  3. @tugunay evet, bizztliyorsun.

    ReplyDelete