Thursday 24 March 2016

Fettuş

Eski blogda ekmekli iki ayrı salata tarifi vermiştik; İtalyan mutfağından panzenella, Yunan mutfağından dakos. Bunları yine yazar, bu bloga da koyarız ama bugün Levant mutfağından fettuş tarifi vereceğim. Ekşi severler için güzel bir salata.

 
Fettuş yaparen pide ya kızartılıyor, ya da fırınlanıyor. Ben elbet fırınladım. Pide derken marketlerde pita ekmek diye satılan şeyleri kastediyorum. Bunları ufak kestikten sonra 190 derecede yarım saat kadar fırınladım ama bence fırın süresi azaltılabilir çünkü pide fırında bekledikçe acılaştı.

Sonra salatayı semizotu, turp, domates, marul, salatalık, kırmızı soğan, nane ile hazırladım. Bunlar fettuşa konulması gereken, baz malzemelermiş. Wikipedi'deki şu tarife bakabilirsiniz. Yancı malzemelerden ise nar ve yeşil zeytini kullandım. Limon suyu, zeytinyağı, tuz ve bolca sumak ile sos yaptım.

No comments:

Post a Comment