Thursday 14 April 2016

Laf Salatası

Deniz Bey blogu çok ihmal ettiğime dair beni ikaz etti. Ne yapayım, içimden her şeyden bahsetmek geliyor da yemekten bahsetmek gelmiyor. Fakat iştahım kesilmedi elbet, ölsem kalkar kendi helvamı yerim.

Başka bir blogum olsa orada size ilk 15 bölümünü yeniden izlediğim Asmalı Konak'ı çemkirir; Bahar ve Seymen ilişkisinin yine başka bir sağlıksız ilişki güzellemesi olduğundan, edebiyatta ve sinemada bitmek bilmeyen kavgaların bizlere büyük aşk diye yutturulmaya çalışılmasının toplumun ilişki algısına çok zarar verdiğini düşündüğümden, neticede Seymen'in dev bir kıro, Bahar'ın da dizide lanse edildiğinin aksine şehirli ve modern kadınla zerre ilgisi bulunmayan, gerçek bir nevrotik yelloz olduğundan bahsederdim. Eskisi gibi başka bir blogum olsa ve sanat postu yapsam; büst olayının Antik Roma'da çıkıp gelişmesinin sebebinin düzenli militer yapıya sahip olmaları olduğunu anlatırdım ya da Donatello'nun bronz Davud'unun ilk rönesans heykeli sayıldığını çünkü kahramanının İncil'den çıkmasına rağmen, heykelin pagan dönem heykellerini andırdığını, çıplak ve efemine olduğunu yazardım. Bu sıralar şahane çizgi romanlar okuduğumdan, baharla birlikte devamlı bahçedeki ağacı, çiçeği hayran hayran takipte olduğumdan, Karamel diye yarı sarman-yarı beyaz bir kediyi yarı evlat edindiğimden, aslında öncesinde uzun ve alakasız girizgahların yer aldığı yemek tariflerine ne gıcık olduğumdan bahsederdim. Evet, böyleyken böyle. Baktım isteksizliğimle şahane yazılar yazan Deniz Bey'in de şevkini kıracağım, ben de bir post hazırladım. İşte size biraz laf, biraz buğday salatası.



Aslında bulgur yerine buğdaylı bir nevi kısır. Buğdayı bir gece önceden ıslamamışsam, düdüklüde 12 dakika pişiriyorum. Yoksa biliyorsunuz buğdayı bir saat fokur fokur pişirmek gerekiyor. Bir su bardağı buğday misafir ağırlamayacaksanız haydi haydi yeter. Kalan her şey göz kararınca; domates, salatalık, taze soğan, maydanoz, dereotu, nar. Yağ, limon, tuz. Fotoğrafta salatanın yanındaki şey keçi peyniri. 

Bu arada geçenlerde tarifini verdiğim fettuş için de eklemek istediklerim var. Ha, sevilmeyecek, yenmeyecek bir şey değil elbet ama ben bir kere daha yapmam. Dakos ve panzenella, fettuşa kıyasla çok daha ferah salatalar, üstelik tip olarak da daha iyi görünüyorlar. 

3 comments: