Tuesday 31 May 2016

Uydurma Mercimek - Makarna Salatası

Bu tarif Gülşen'in, yazısını da o yazdı. Bakliyatlı, makarnalı, peynirli salataları ya da eldeki malzemeleri bitirmek adına kafadan hazırlanan salataları - Deniz'in tabiriyle temizlik salatası diyebiliriz - çok seviyorum, bu salatayı da yakınlarda hemen yapacağım. Teşekkür ederiz, Gülşen. ;)

Obur Sincap sahnesinde bana da yer verdikleri için sevgili Müge ve Deniz'e çok teşekkür ediyorum öncelikle. 

Bu haftanın ortasında Köyceğiz'e gideceğim için haftalık alışveriş yapmadık, dolayısıyla bu salatanın temel motivasyonu malzemesizlikti. Çöpe gitmesini hiç istemediğim maydanoz ve dereotu vardı evde, bir de ne zamandır mercimekli bir salata yapmak istiyordum. Gel gör ki evde kırmızı mercimek varmış, yeşil yerine. Anneme sordum, mercimek itiraz edecek değil ya salata olmam diye, dene bakalım dedi. Ama eriyebilir diye de uyardı. Öyle olunca (bir de evin beyi de yiyeceği için biraz daha hacmi çok olsun istedim) içine makarna da eklemek gerekti.

2 avuç kırmızı mercimek (Yine anneme sordum, kişi başı bir avuç yeterli dedi. Tabii ki evde olsaydı asıl niyetim yeşil mercimek kullanmaktı.)
Çeyrek paket makarna (Evde olsaydı kesme erişteyi tercih ederdim.)
Ezine peyniri (veya sevdiğiniz farklı peynir türleri, ama bence kaşar değil mesela)
Maydonoz
Dereotu
2-3 kornişon turşu (küp küp kesilmiş)
Hardal
Zeytinyağı
Limon

Mercimekleri 10 dk haşladım ama iyice erimesin diye biraz diri bıraktım, makarnayı da keza aynı şekilde. Gerisi de güzelce karıştırmaca. Hardal sevmeyenler için belki soya sosu güzel bir opsiyon olabilir ama biz o hafif hardal tadını çok beğendik ve yakıştırdık.

Obur Sincap'ta konuk olacağımı bilsem fotoğrafını da çekerdim gel gör ki 5 dakikada sodayla lüplettik.

Tatil öncesi dolap temizleme dönemlerinde ya da aşırı sıcak yaz akşamında kolay bi seçenek olabilir. Bir de birayla güzel gidermiş gibi geldi bize.

No comments:

Post a Comment