Friday 19 February 2016

8 No'lu Dosya

Annemin evinde dolapta sürünmüş, kimsenin yemeye niyetinin olmadığı yemekler için kullanılan bir tabir vardır. O yemekler atılmaz, dökülmez ama ‘8 numaralı dosyaya kaldırılır'. Bu lafın kaynağını da, başka bir evde kullanılıp kullanılmadığını da bilmiyorum, ama bu böyledir.

Benim evimde hiçbir şey 8 no’lu dosyaya kalkmaz. Yemek atmayı ayıp addederim, son kullanma tarihi kavramını süpermarketlerin bir oyunu olarak görürüm. Siz sormadan söyleyeyim, hayatımda hiç kendi pişirdiğim birşey yüzünden zehirlenmedim ve hiçbir misafirimi de zehirlemedim.


Geçtiğimiz haftalarda korkunç kötü bir kuru fasulye pişirdim. Salça yerine şişelenmiş domatesle pişirdiğim için tatlımsı bir tadı vardı. Üstüne üstlük soğanı da azdı. Haşlak haşlak olmuştu. Her korkunç kötü yemek gibi onu da tonlarla pişirmiştim üstelik. O korkunç fasulyeyi bir sefer kuru fasulyeymiş gibi yanında haşlanmış pirinçle yedik ama baktım olacak gibi değil, hemen çeşitlemelere gittim.


1. Parmesan ve galeta unu ile fırınlamak: BUNU YAPMAYIN. Son anda dalgınlıkla kabuğu da yakınca üzerine tam tüy diktim. Anlamsız bir denemeydi.


2. Guacamole ve taco ile: Kuru fasulye ve pirincin yanına güzel bir guacamole yaptım, üzerine bolca kişnis serptim, tacoların içine koyup, üzerine lime sıkıp yedik. Aldığım kaloriye değer miydi? Elbette hayır ama bu bir onur meselesi.


Korkunç kuru fasulyeden daha bir bu kadar daha var. Derin dondurucuda başka cin fikirlerimi bekliyor. Öneriniz varsa lütfen haber verin, çünkü hayat kötü kuru fasulye yemek için çok kısa.

10 comments:

  1. been there, done that :( ben corbaya eklemek, yanina soyle tadini bastiracak sucuk, chorizo gibi bir seyle firinlamak gibi zorlamalar yapiyorum. blenderdan gecirip sandvic icine ezme bile yaptim. bir sekilde yeniyor. cok kotuyse bi daha bu konuyu acmiyoruz.

    son kullanma tarihi aslinda "best before". yani en iyi oldugu tarih; o da musteriler "ay soylediginiz tarihte ekmek citir degildi" vs demesin diye. "don't use after" degil neticede. best olmasi gerekmiyor yememiz icin, yani gayet dogru bi teshis, ben de oyle yapiyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Efem, size her şeyden önce bize your bırakarak bizi Deniz Bey ile yapayalnız sohbetimizden kurtardığınız için teşekkür ediyoruz. :P :D

      Delete
    2. vuhuu deryik, sandvic icine ezme yapmak benim bile cesaret edemeyecegim birsey olurdu. FAKAT NIYE OLMASIN!
      Burada best before ve skt icin ayri iki kod var. Ben skt yi de sallamiyorum. Burnuma ve gozume guveniyorum. Dedigim gibi, hala hayattayim.

      Delete
  2. pişirdiğim yemeği asla atmamakla beraber buzdolabında sebze, meyve de bozmam. Aynı anda olgunlaşan 4 avokadoyla 3.000 kalorilik öğle yemeklerinden tutun da tatile çıkmadan sotelediğim 500 g. brokoliyi veya filizlendirdiğim beluga mercimeklerini kahvaltıda yemege kadar ne ararsanız var. Nereden bulaştı onu da bilmiyorum tam tersi annem de duran yemeği ikinci gün yedirmez hemen hayvanlara indirir. Özetle su hayattaki iki mottom yuzunden zayıf kalamıyorum: artmadan yetmez + yemek atılmaz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Billur o zaman sen de bir yolunu bilirsin. Naapayim da yiyeyim o fasulyeyi?

      Delete
    2. Billur ben senin en çok tatil öncesi buzdolabu sıfırlama olayına bayılıyorum. Ben de aynıyım, tatile günler kala yenen saçma şeylerin hesabı yok. :D

      Delete
    3. Deniz, çok geç gördüm kim bilir ne oldu o fasulyeye ama cuma günkü meksika gecesi nedeniyle ben de dip yapıp nachoları, tacoları hüpletmek diyorum.
      Muge, sabah filizlenmiş mercimek, yoğurt, keci boynuzu tozu yedim evet hafta sonu yokum :)

      Delete
  3. ben direkt fasulye dip'i yapardim derya'nin dedigi gibi. icine kimyon, sarimsak, limon kabugu, bir firt tahin, cayenne, biraz da zevkine gore kuru veya yas otla blender'dan cek (taze feslegen ve nane kullanacaksan blender'a ekleme, kararir. bicakla kesip sonradan karistirirsin). kuru gelirse yemegin suyundan eklemek yerine ben limon suyu, su ve sizma zeytinyagi eklerdim. yaninda herhangi bir fume kuru et veya guzel bir steak ile cok iyi eslesir.

    ReplyDelete
  4. Oh. Sagol. Boru değil, profesyonel yardim geldi. Birazini da boyle deneyeyim.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete