Monday 15 February 2016

Muzlu-Yulaflı Kurabiye

Eski tarifleri tekrar ziyaret edebileceğimizi söylemiştik; bu kurabiyelerin tarifi eski blogda da vardı ve şöyleydi; 1 muz için ölçü yarım cup yulaf. Muzu ezerek yulafla karıştırıyoruz. Ben içine çikolata parçaları ve Hindistan cevizi ekledim ama istersek ayrıca badem, fındık, ceviz gibi şeyler de ekleyebiliriz. 1 muzdan 8 küçük kurabiye çıktı. Sonra bu kurabiyeleri yağlı kağıt üstünde 200 derecede 10-15 dakika fırınlıyoruz.

Fırından çıkınca. 


Kararmış muzları atmaya elim gitmiyor, smoothie yapmayacaksam bu şekilde değerlendiriyorum. Dün ise tarif üstünde oynadım: 1 muz için yarım cup yulaf hala aynı. Kurabiyeleri iki muzdan yaptığım için 1 cup yulaf kullandım ve bu sefer bunun içine 1 çorba kaşığı chia tohumu, biraz ceviz ve yine Hindistan cevizi rendesi ekledim. 16 kurabiye çıktı. Kurabiyeleri önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında 13 dakika tuttum. Bu ayarlar herkesin fırınına göre değişir elbet. 





Bu sefer kurabiyeleri çikolatayla kaplamaya karar verdim ve Marie'nin banyosu usulü erittiğim çikolatanın içine biraz ghee ekledim ama tereyağı da aynı işi görür.   


Neticeyi görüyorsunuz. Biraz çikolata artınca iki dilim portakalı da çikolataya bandırdım. Ziyancılık sevmem. Evin beyi ise bunlara ayıldı bayıldı.  

2 comments:

  1. Bu benim kahvaltimin kurabiye haline gelmis hali gibi. Tabii ben kahvaltida cikolata yemiyorum. Ben olsam bir cimdik tuz ve bir cimdik muskat da eklerdim bu karisima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa yazarken keşke o çikolataların üstüne azıcık da tuz serpseydim dedim. Bir dahakine içi muskatlı, üstü tuzlu o zaman. :)

      Delete