Monday 22 February 2016

Pazar Sofrası

Bu Pazar bizim evde şöyle yendi:


Soldan sağa sayıyorum: Nigella Lawson’un yeni serisi Simply Nigella’da gördüğüm kalamarlı şehriye pilavı. Yanına – neredeyse- yunan salatası.  Son anda kudurduğum için hellim peyniri kızartması. Hellimleri sanki kefalotiri saganaki yapıyormuş gibi una batırıp kızarttım ve yanında limonla servis ettim.

Sonra Deniz niye şişmanlıyor? İşte bundan.

Kalamarlı şehriye pilavının tarifini şuradan aldım ve tahmin ettiğimden daha çok beğendim.  Ben bunu repertuarıma alır, rakı sofrasına mezelerden sonra tek sıcak olarak da, şarap içerken deniz mahsüllü makarna yerine de çıkarırım. Kalamar yerine midye veya kalamar/midye karışık da olabilir. Ama midyeler o kadar uzun pişmeye pek gitmeyeceği için son anda eklenebilir. Eminim başka pek çok değişiklik de kaldırır ama bence dereotunu ve rezeneyi çıkarmayın tariften. Yoksa tadı biraz baygın kaçar diye düşünüyorum.

1 comment:

  1. tam bir paella alternatifi yanına bir patats bravas biraz kızarmış chorizo, al sana sangria menusu. Bu site mukemmelmiş bu arada, çok makbule geçti efenim.

    ReplyDelete