Wednesday 17 February 2016

Spiral Rende



Öncelikle şunu söylemem lazım; geçen ay spiral rende denen şeyi keşfedip sipariş veren beyime o vakit ses etmesem de bu zamazingoyu aslında, "Hah, zaten bir sen eksiktin mutfak plastiği! Neyse ki küçükmüş," diye karşıladım. Bir ay boyunca da gözümün ucuyla her gördüğümde bir an için, "Ne ara kum saati aldık yav?" falan diyecek kadar alakam olmadı aletle. Sonra Instagram'da bir hesapta bununla yapılmış bir tarif görünce, "Aa, bizde de olacaktı bundan, hadi bir deneyeyim bari," dedim. Netice: Bir senedir soğuduğum için hiç kabak yemezken gün aşırı kabak yer oldum. Makarna krizlerini güzel törpüleyen bir alet.      


Bakınız burada o kalemtıraş gibi şeyle yaptığım kabak makarnası. Kabak makarnası? Ne denir, bilemedim ama anladınız işte. Resimdeki sos pesto, yoğurt, parmesan. Sonraki versiyonlarda buna şeri domates de ekledim. Bu leziz tabak bir de o kadar pratik ki; yemek yapmaya elimin pek de gitmediği akşamlarda hemen bundan yaparım diye, bir süredir buzdolabında hep kabak bulunduruyorum.

Bolonez sosla da denedim ama sevmedim. Muhtemelen canımın hiç et çekmediği bir dönemde olduğum için öyle oldu. Yoksa sevilmeyecek hiçbir şeyi yok. Sırada zaten önceden makarnada da kullandığım avokadolu-sarmısaklı sos ve Billur'un önerisi krema-keçi peyniri-cevizli sos var. Bilhassa bu ikisinden çok ümitliyim.

Spiralizer diye aratınca Pinterest'te bir sürü tarifi bulunabilir. Bu aletle yapılmış tariflerin yer aldığı yemek kitapları da var. Ben henüz kabaktan öteye gidemedim ama sırf kabak için bile değer. Eşe dosta bile dört tane daha aldık.  

5 comments:

  1. Kim o es dost Mugebey? Bende yok bu dalgadan ama hep alip o cin turplarindan beyaz seritler cikarmayi dusunuyordum. Galiba ben de alacagim artik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bak şimdi gördüm bu yorumunu. O yüzden içim rahat. Sana da alayım mı diye sordum mu sordum. Viki, İrem, babam, babamın kankası. Onlara aldık.

      Delete
  2. İşimde gücümde bir insan olduğumdan aşırı kurumsal güvenlik duvarlarına takılıyor google accountlarıma giremiyorum. Open ID varlığını hiç de görmemiştim artık her yazıya teyze gibi yorumlarım olacak buna hazır mısın obur sincap? Bolonez sevmemene asırı sasırdım soğan, fesleğen ve domates sosla denesene (o likopen yenecek) Neysecime ne diyordum kabak makarnası yapan her becerikli hanımın next step'i karnabahardan pizza hamurudur yani eatclean raconu boyledir. Bir sonraki postlarınızda bunu gorebilicek miyiz aceba? selamlar saygılar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hazır olmaz mıyız hiç? Biz burada yalnızca Deniz Bey'le aramızda yorumlaşarak epey garip bir durumdayız zaten. :)

      Delete
  3. Open ID'den giremedim ama tabuları aşıp duvarları yıktım galiba google hesabım çalıştı yihu

    ReplyDelete