Wednesday 5 October 2016

Anam babam usulü balık pilaki

Geçtiğimiz Pazar bizim evde levrek sıklıkla yaptığım gibi ızgara veya buhar sepetinde zencefilli, acılı şekilleriyle değil, anam babam usulü, pilaki olarak pişti. Eminim hepinizin bir pilaki tarifi vardır ama ben de yazayım, burada bulunsun:



Ben tek bir büyük levrek için 2 büyük soğanı, kırmızı ve sarı paprikaları, üç dört tane acı sivri biberi zeytinyağında öldürdüm. Dört beş dış sarımsak ve azıcık domates salçası ekledim, şu yerine beyaz şarap koydum, iki defne yaprağı attım, sebzeler biraz yumuşadılar. Sonra küp küp doğranmış 2 iri domatesi de ekledim, onlarla da biraz pisince ateşten aldım, kıyılmış maydanoz ekledim. Tuz, karabiberi unutmadım elbette.


Bu karışıma isteyen haşlanmış patates, havuç vs de ekler ama ben öyle sevmiyorum.  Sebzeler biraz ilininca fırını 170 dereceye işittim, sebzelerin birazını balığın karnına, kalanlarını tepsinin kenarlarına yerleştirip, dilim dilim kesilmiş yarım limonu tepsinin sağına soluna sokuşturup, son olarak da biraz daha beyaz şarap ekleyip fırına gönderdim. Balık 30 dakika sonra nefis bir şekilde pişmişti, suyuna ekmek banmalık. Yanına yeşil salatayla sevine sevine yedik.


Hadi siz de bir Pazar günü tam da mevsimi olan palamutla, dilerseniz levrekle, veya başka bir sevdiğiniz iri balıkla anam babam usulü pilaki yapın, hatta cosun, suyuna beyaz ekmek banın. Daha da coşasınız varsa yemeğin yanına azıcık fıstıklı helva da alın, iyi gider. Pazar günü biraz da nostaljik bir gündür ne de olsa. İnsanın aklına olmadık eski anılar gelir. Balığınızı eski moda pişirmişsiniz, size kim karışabilir? Yemeğin üzerine Bizimkiler, Parlament sinema kuşağı gibi zevzeklikler yapmadıkça kimse.

No comments:

Post a Comment