Tuesday 18 October 2016

Çikolatalı ufak şeyler



Vişne liköründen artan vişneleri şu şekilde değerlendiriyorum: bitter çikolatayı benmari usulü eritiyorum ve sonra her birinin içine bir vişne koyduğum bu ufak çikolata kalıbına boşaltıyorum. Bu kalıbı almadan önce buz kalıbında yapmıştım, onunla da gayet güzel oluyor ama çikolataları bu silikon kalıptan çıkarmak haliyle çok daha kolay. Bu kalıp için o kare çikolatalardan 1,5-2 paket gidiyor. Yani ufak tefek görmemek lazım; 6-7 tane yeseniz aslında bir kalıp çikolata yemiş oluyorsunuz. 


Evet, kalıbın dibine önce azıcık çikolata döksem ve vişneyi sonra koysam, ardından üzerine tekrar çikolata döksem daha iyi gözükür ama bu içi dışı bir hali de bana çirkin gelmiyor.


Bunları da Pinterest'te görmüştüm; evde bir avuç kalmış bademi benmaride kalan çikolatanın içinde şöyle bir çevirdim. Hem önce çikolatanın içine tuz ekledim, hem de sonra bademlerin üzerine tuz serptim. Tuz derken şu değirmende çektiğimiz Himalaya tuzu, deniz tuzu gibi tuzu kastediyorum. Tuzlu çikolata benim en sevdiğim şeylerden, bence bademle işi bozmaya gerek yok bile.

No comments:

Post a Comment