Friday 6 May 2016

Cingöz Zeytin


Bu tarifi birkaç sene önce yabancı bir blogdan aparttık, sanırım şu blogdu. Denizbey bu tam senlik bir şey diye link göndermişti, hakikaten de hastası olduk.

Ben tarifteki kadar seçici değilim, evde ne çeşit yeşil zeytin varsa onu kullanıyorum. Yeşil zeytin, limon kabuğu, kuru ya da taze kekik, bir çay bardağı cin, iri bir diş sarımsak ve yeşil biber. (Bu sefer unutmuşum.) 180 derecelik fırında yarım saat. Arada bir, iki kez karıştırabilirsiniz. Hassas tariflerden değil ama fırındaki her şey için geçerli olduğu üzere, o kadar da kendi haline bırakmayın yani. Asıl tarifte yer alan ve zeytinler fırından çıktıktan sonra konan beyaz peyniri ise ben genelde koymuyorum.

İstediğiniz cini kullanabilirsiniz. Bizde bütün içkiler duty-free'den alındığından ve bu durumda yabancı cinle yerli cinin fiyatı aynı olduğundan, ben bunu kullandım. Aksi durumda yerli malı yurdun malıcılık çok mantıklı. Son olarak bu post'u Billur'a gönderiyorum. Wink wink. ;)

1 comment:

  1. Hem de Cuma Cuma! Bu hafta sonu yapmayan ne olsun. tenk yu öperim.

    ReplyDelete