Friday 6 May 2016

Geçen Haftanın Akşam Yemekleri - Deniz Edition

Mügebey yapar da ben durur muyum, ben de akşam yemeklerimizi fotoğrafladım.  Çok bir numarası olduğundan değil, fikir olsun diye.

1. Çarşamba - Noodle çorbası
Jamie Oliver’in en son kitabından ilham alarak kafama göre bir noodle çorbası yapmaya başladım, tavukla tekrar barıştım. Bu sefer iyice kalın pirinç noodle kullanınca tam oldu. Bunu yediğimiz gün Nisan sonu olmasına rağmen dışarıda dolu yağıyordu, çok iyi geldi.


2. Perşembe- Dumpling saati

Manic Street Preachers konserine gitmeden evvel. Ortada altını mükemmel pişirmeyi becerme dışında hiç bir el emeği yok, tamamı çin marketinin donuk ürünler bölümünden çıkma. Bazen keşke Şanghay’a taşınsaydık diye düşünmeden edemiyorum. Bunların hepsinin en şahanelerini hep yerdik.



3. Cuma – Ayrı hayatlar

Kocam high tech ortamlarda bilim konuşmaya kendini kaptırıp da eve gelemeceğini bana taa saat yedide haber verince akşam yemeğimizi ayrı ayrı yedik. Somon ve gai lan (yeşil yapraklı bir Asya bitkisi) ve bezelyeyi acı sos, zencefil ve sarımsakla  pişirme kağıdına paketledim. Buhar sepetinde pişirdim. Evimizin bilim insanı eve gelince onun sepetini de ayrı pişirdim.


4. Cumartesi – İtalyan
Türkiye’den gelen arkadaşlarımızla nefis eğlenceli bir akşam yemeği yedik. O kadar çok eğleniyordum ki resim çekmeyi unuttum. İnce hamurlu italyan pizzasıydı işte.

5. Pazar – Bahar somonu

Somon ve kuşkonmaz ayrı ayrı fırın poşetlerinde. Maydanoz, limon kabuğu, tuz ve karabiberli tereyağında ve azıcık beyaz şarap ile pişirildiler. Somonu ne yazık ki biraz fazla pişirmişim. İdare ederdi.


Soya sütü ve Hindistan cevizi ile muhallebi yapılır mı diye denedim.
Yapılırmış ama gereksizmiş.

7.  Salı – Akşam kahvaltısı
Evde yemek de vardı ama canım kahvaltı istedi. Hellim kızarttım, yanına yumurta pişirdim. Affedersiniz ayı gibi yedik.


6. Pazartesi  - yemekhane işi yemek

Bol bol soğanlı ve sarımsaklı, biraz acılı et yemeği ve haşlanmış karabuğday.


8. Çarşamba – BBQ

Yılın ilk barbeküsü, chumchurri ve yakında tarifini burda da yazacağım tahinli, çıtır nohutlu havuç salatası ile. Havuçları özellikle üç ayrı renk satın aldım (mor, turuncu ve beyaz) ve spiral kesici ile kestim. Çünkü cinslikten hoşlanırım.


No comments:

Post a Comment