Tuesday 10 May 2016

Közlenmiş Kırmızı Biber


Közlenmiş biberi hazır almıyorum; yapması çok kolay olduğundan, kendiminkini daha çok beğendiğimden ve haliyle katkısız olduğundan, evde fırında yapıyorum. Epeydir yaptığım için kendimce bir ölçü de tutturdum. On tane iri kırmızı biber kullanıyorum çünkü haliyle her dakika biber yemiyoruz ve 2-3 ay sonra küflenebiliyor. Bazen araya renk versin diye bir tane sarı/turuncu Kaliforniya biberi de katıyorum.

Biberleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine tek tek diziyorum. 190 derecede yarım saat kadar fırınlıyorum. Kontrol ediyorum, yumuşamışsa alıyorum. Biberler soğuduktan sonra suyun altında kabuklarını çıkarıyorum, pullarını temizliyorum. Ben hazır biberlerden farklı olarak biberleri bütün kullanmıyorum, kalın doğruyorum.

Gördüğünüz üzere on biber yarım kavanozu dolduruyor, bu da bizi epeyce idare ediyor. Kavanoza minik bir diş sarımsak, 1 çorba kaşığı zeytinyağı, 2 çorba kaşığı sirke koyup karıştırıyorum. Sarımsak bekledikçe ağırlaştığı için bu kadar sarımsak kafi diye düşünüyorum. Buzdolabında saklıyorum.    


Bir de Misa Mutfak'ın Instagram hesabından şöyle bir şey öğrendim; yoğurdun üzerine biraz közlenmiş kırmızı biber ve dövülmüş ceviz koyuyorlar. Menülerinde ara öğün gibi geçiyor. Denedim, çok sevdim.

No comments:

Post a Comment