Wednesday 18 May 2016

Versatil Yemek Chili


Chili malzemesi bol bir yemek. Bakın, burada her şeyi adeta sabah kuşağında yemek programına çıkacakmış gibi hazırladım. Bildiğiniz tencere yemeği, bildiğiniz kuru fasulye. Konserve bakliyat kullanmadığım için mor fasulyeyi bir gece önceden ısladım, sonra düdüklüde pişirdim. Zeytinyağı, soğan, sarımsak, kıyma (istemeyene kıymasız da olur), kırmızı biber, mısır, rende domates, bol salça, birkaç jalepeno biberi turşusu ve çorba kaşığı suyu, tuz, karabiber, kırmızı biber, yenibahar, kimyon, çay kaşığının ucuyla köri. Ufak bir parça bitter çikolata.  

Ben bol baharatlı, bol acılı seviyorum. Chipotle bulabilmişsem, Meksika'da 3 liraya aldığım şeye burada 13 lira vererek onu kullanıyorum. Klasik tencere yemeğinde önce soğanları zeytinyağında pembeleştiriyoruzla başlayıp devam edemeyeceğim. Ama neye dikkat edebiliriz? Domates rendesi/püresi çok abartmayalım çünkü koyu ve bulamaç bir kıvam istiyoruz. Bir süre sonra kısık ateşte tencerenin ağzı açık yarım saat, kırk beş dakika kadar pişiriyorum. O sırada yemeğe suyunu çektiriyoruz. Chili versatil bir yemek; bunun üzerine çedar rendelersiniz öyle yersiniz, tacoya doldurursunuz, quesadilla'ya harç yaparsınız.     


Bakın ben burada mangalda quesadilla yaptım. Alüminyum folyo ısıtılırken yemeğe değmemesi gereken bir malzeme ya, bir dahaki sefere araya yağlı kağıt koyup folyoya öyle saracağım. Aslında bunca sarıp sarmalamamın sebebi peyniri, harcı akarsa endişesi ama isterseniz direkt mangal ızgara telinin arasında da pişirebilirsiniz. 

2 comments:

  1. Acaba memleketinde yapılırken de jalapeno'nun turşusu mu konuyor, yoksa tazesi mi? Bir de, kaçtır canım çekiyor ama evde yapasım yok, İstanbul'da güzel yapan restoran var mıdır ki?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiç koymadıkları da oluyor. Herkesin, her yerin kendine göre bir tarifi var. İstanbul'da Ranchero'nun yemekleri çok güzel bence.

      Delete