Monday 23 May 2016

Ev Yapımı Granola

Nigella Lawson’un yeni serisi Simply Nigella’da ne kadar kolay olduğunu gördüğümden beri granolamı kendim yapıyorum.

Biz genelde granolayı sadece yoğurtla yemiyoruz, akşamdan soya sütüyle ıslattığım yulafın üzerine çıtırlık versin diye de biraz ekliyoruz.  Ben bir seferde dev bir miktar yapıp ağzı sıkı kapanan kavanozlarda saklıyorum. Benim yaptığım miktar bizim evde aylar içinde tüketiliyor. Siz dilerseniz miktarı yarıya indirip öyle deneyebilirsiniz.

Ayrıca ben mevsimlere göre, elimdeki bitirmek istediğim malzemenin cinsine göre eklemeler yapıp çıkarıyorum. Kışın yaptığım versiyonunda kuru vişneler, badem, ceviz ve tarçin varken, yazlık olarak limon ve lime kabuğu ve hindistan cevizini düşündüm mesela.

Bu granola ekşiyen meyvelerle crumble yapacaksanız da çok faydalı oluyor. Crumble hamurunu biraz daha az yap, yerine biraz bundan ekle, olsun sana basit ve çabuk bir tatlı.



Benim kullandığım temel granola tarifi şu:

500 gram yulaf
1 çay kaşığı tuz
1 çorba kaşığı tarçın
1 çay kaşığı muskat
250 gramlık hazır bir paket içinde aldığım Omega Mix – içinde kabak çekirdeği, ayçekirdeği, iki ayrı tur keten tohumu ve susam var.
1 avuç kadar elimde olan herhangi bir fındık fıstık (eskimiş, az kalmış ıvır zıvırı bitirmek için ideal)
100 gram kadar zeytinyağı (lütfen çok iyi cins bir zeytinyağını, sızmayı falan buna harcamayın)
3 çorba kaşığı bal
3 çorba kaşığı agave şurubu

Veya;

Yukardaki malzemelerin hepsi (tarçın hariç) + hindistan cevizi, limon ve lime kabuğu rendesi.
İsteğe bağlı olarak kurutulmuş meyveler

Yapılışı:

1. Fırını 150 dereceye getirin.
2. Derin ve büyük bir fırın tepsisinde yulaf, bahatlar, tuz, bütün tohumlar ve yemisleri karıştırın.
3. Zeytinyağı, bal ve agave surubunu da ekleyip bütün ıslak malzemeyi kuru malzemeye yedirin.
4. 30 – 45 dakika kadar fırınlayın. Arada gözünüz üzerinde olsun, zaman zaman bir kaşıkla malzemeyi karıştırıp her tarafının eşit olarak renk almasını sağlamanız gerek.
5. Tüm malzeme altın sarısı bir renk aldığında fırından çıkarın, iyice soğuduğundan emin olmadan kavanozlamayın.

  Eğer hindistancevizi ve limon kabuklu versiyonu yapacaksanız bu iki malzemeyi granolanıza ancak fırınlandıktan sonra ekleyin. Limon kabuğunu fırınlarsanız yanar.

  Meyve kurusu ekleyecekseniz fırınlamamanızı öneririm.  O meyveler fırında sertleşiyor ve yemesi pek zevkli olmuyor.

No comments:

Post a Comment