Thursday 29 September 2016

Horchata

Horchata bir Meksika içeceği, zaten bende ilk ve son kez La Quebrada'da, sokakta içmiş ve pek de beğenmemiştim. Ama bu Cuma Meksika gecesi yapacağım için bunu misafirlerime denetmek istedim. Sokakta içtiğimden daha güzelini düzgün bir tarifle yapabileceğime de inancım vardı ki haklı çıktım. Kendi yaptığım çok daha güzel oldu. Sokakta satılanları belki sadece pirinçle yapıyor olabilirler, benimkinin daha güzel olmasında bademin de etkisi var.

Tarifi şu siteden aldım çünkü dört ayrı tarif üzerinde uğraşıp en iyisini bulma çabaları hoşuma gitti.


İşe tarifte yazdığı gibi 1/3 cup pirinci çekmeye çalışarak başladım ama çekemedim, rondoda boş boş döndüler. Siz bu kısmı direkt atlayabilirsiniz. Olacaksa böyle olmak zorunda diyerek üzerine 3 cup kaynar su döktüm, bir çubuk tarçınla birlikte kabuklarını ayıkladığım bademleri de ekledim. Bademlerin kabuklarından kaynar su, soğuk su şokuyla kurtuldum, üzerine ayrıca kurulayıp tavada çevirmedim. O kısmı da atladım. Bu karışım tezgahta bir gece bekledi.


Sabah bunları blender'dan geçirdim. 4-5 dakika kadar çektim. Ortaya kumlu bir karışım çıkıyor. Buna 2 cup soğuk su ekledim. (Suyu önceden ekleseydim blender'dan taşardı.)


Sonra bu kumlu karışımı tülbentle süzdüm. Benim gibi böyle foş diye hepsini dökmek yerine azar azar koyup tülbenti arada yıkayarak devam etmek daha iyi bir fikir. Çünkü karışım sahiden çok kumlu; tülbenti arada temizlemezseniz akmıyor, duruyor.


Bu ölçülerle büyük bir kavanoz çıktı. Tarifteki gibi şeker, şeker şurubu ve saire eklemedim. Hem ben bu halinde bir sıkıntı görmedim, hem de gelecek misafirlerimin de çok şeker seven insanlar olmadığını biliyorum. Fakat onun yerine bardakta biraz badem likörüyle tatlandırıp içtim, şahaneydi. Kendimi tebrik ediyorum. Soğuk, buzla, tarçın serperek servis edilebilir.

İsterseniz Aralık'ta da yapar, Vampire Weekend'in o sevimsiz şarkısını dinleyerek içersiniz.

1 comment: