Friday 9 September 2016

Lamingtons

Ölçtüm, biçtim, halefim olarak Vera'yı seçtim. En az benim kadar hızlı dondurma yemesi, şokoladeleri üçer beşer hüpletmesi ve kek lafı geçince bile heyecanlanmasıyla yerime bu Yavru Obur Sincap'tan iyisini bulamam. 

Bu Avusturalya spesyali lamington'ı yaparken de aklımda Vera vardı. Bunu bir ara mutlaka ona da yapacağım. 


Ben bu küçük kap için kullandığım malzemeleri yazıyorum. Dilerseniz malzemeleri ikiyle çarpar, hakkıyla büyük bir kek yaparsınız. 

Yarım paket (125 gr) yumuşamış tereyağını 80 gr pudra şekeriyle çırptım. 
1 yumurtayı ayrıca çırpıp yarım çay kaşığı vanilyayla birlikte karışıma ekledim. 
125 gr unu eleyerek, yarım paket kabartma tozuyla beraber ekledim. 
Yağlayıp unladığım kalıba döktüm ve 200 derecede yarım saat kadar, kek altın rengi alıncaya dek pişirdim. Dikkat ederseniz, tereyağı ununa denk, gerçek bir sponge cake.   


20 gr pudra şekeri, 2 çorba kaşığı kakao, 4 çorba kaşığı sıcak suyu karıştırdım. Asıl tarifte böyle bir şey olmamasına rağmen, her tatlıya mutlaka bir likör ekleme aşkıyla buna biraz da badem likörü ekledim.


Küçük karelere böldüğüm kek parçalarını o kakaolu karışıma buladım. Sonra bir kısmını Hindistan cevizine, bir kısmını da şu renkli pasta süslerine batırdım. Aslen tabii ki Hindistan cevizine bulanıyor ama hem dolapta beklemekten yağını tutup sararmış Hindistan cevizleri gözüme pek çekici gelmedi, hem de bu tarifi son on senedir aynı şekilde yaptığım için bu sefer bari bir değişiklik olsun dedim. Sonuç çok daha güzel göründü.  


Bu kekin soğumasını bir türlü bekleyemeyip elim ağzım yana yana yerken aklıma bu fotoğraf geldi. Burada da mutfağa git gel, git gel, anneme defalarca, "Pişti mi? Ne zaman yiycez?" diye sormuştum. İş pişmesini beklemekle de bitmedi ki. Bu sefer de soğumasını beklemek gerektiği ortaya çıktı ama annem en sonunda dayanamayıp bana bir dilim kesti. Tam yiyeceğim, bir de fotoğraf derdi çıkmış belli ki. Şimdi bakıyorum da, tabakta peynirli poğaça da var sanki. Bunca kek deyince, son olarak aklıma büyük halamın genç kızlığında stüdyoda elinde koca bir kekle çekilmiş ve babanemin evinin girişinde duran kekli dev foto portresi geldi. Nefis bir dumur detayıydı.  

No comments:

Post a Comment