Friday 2 September 2016

Okroşka

Okroşka soğuk bir Rus çorbası. Yazın öyle hafif, öyle serinletici ki. Ben burada 2 orta boy patates, 4 yumurta ve 50 gram kadar ham kullandım. Hepsini haşlayıp ufak ufak doğruyoruz. 2 sap taze soğan, biraz dereotu, bir çay kaşığı hardal, tuz ve karabiber. Evde olsaydı turp da eklerdim.  

Malzemeleri istediğiniz oranda ayarlayabilirsiniz ve ham yerine haşlanmış sosisle de gayet güzel olur.  


Bunun üzerine kefir ekledim. Kefir yerine az sulandırılmış yoğurt da olur, o zaman içine bir tatlı kaşığı da mayonez koyuyorum. Yine biraz sulandırılmış süzme yoğurt yoklukta smietana yerine geçer. Ruslar bunu kvass ile de yapıyor ama ben öyle sevmiyorum.



Bu arada buzlukta hep ufak ufak doğranmış patates bulunduruyorum. Lazım olduğunda çabucak haşlayıp kullanıyorum. 

No comments:

Post a Comment